Co to jest FMCG?

Skrót FMCG, jak większość terminów sprzedażowych pochodzi z języka angielskiego. Rozwinięcie tego skrótu tworzą słowa FAST MOVING CUSTOMERS GOODS, które oznaczają mniej więcej „szybko rotujące dobra (produkty/towary)”. Generalnie w tej kategorii znajdują się wszystkie produkty „codziennego” użytku. Wśród nich znajdują się więc: żywność, kosmetyki, artykuły higieniczne, prasa i wiele, wiele innych. Prowadzenie sprzedaży w FMCG nie jest łatwe. Dlaczego? Jest kilka powodów:

1. Konkurencja – w sumie to w każdym biznesie jest ona duża, ale w FMCG chyba największa. W Polsce działa setki tysięcy sklepów, firm handlowych, itp, w których można kupić „prawie” to samo.
2. Potrzeby klientów – mimo, że są one proste w identyfikacji (większość jest naturalna), to jednak trudno pozyskać klientów.
3. Ilość towarów i produktów – niezwykle trudno, przebić się i pokazać, że właśnie nasz produkt jest najlepszy.
4. Ceny – tutaj „zarabia” się nieco inaczej trzeba sprzedawać masowo, żeby zarobić. Pomyśl tylko ile bułek trzeba sprzedać, żeby zarobić 1000 PLN?
5. Koszty tu również ponosi się znaczące nakłady, choć na inne kwestie niż w innych branżach.
Mimo to, wartość tego rynku i prowadzonej na nim sprzedaży jest naprawdę imponująca. Kusi, może swoją „łatwością” jeśli chodzi o uruchomienie takiej sprzedaży, natomiast jej rozwój i utrzymanie zadawalających poziomów (o dynamicznych wzrostach nie mówiąc) nie jest łatwe. Postaram się już wkrótce napisać więcej o sprzedaży w FMCG. Sam kiedyś sprzedawałem – jednorazowe maszynki do golenia :)…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Powered by WordPress | Theme Designed by: Free WpThemes Blog | Thanks to porada.blog.onet.pl, Magazine WordPress Themes and FWTB
%d bloggers like this: